Overheid in Noord-Holland

Gemeente Laren (Noord-Holland)

Statistieken gemeente Laren

Oppervlakte: 1.239 ha.
Aantal zetels: 15
Aantal inwoners (actueel): 11.176
Bewonersaantal mei 2018: 11.176
Aantal inwoners januari 2017: 11.088
Aantal inwoners maart 2016: 10.942
Aantal inwoners december 2015: 10.962
Aantal inwoners maart 2015: 10.878
Aantal inwoners mei 2014: 10.861
januari 2014: 10.846
november 2013: 10.946
augustus 2013: 10.962
mei 2013: 10.984
2012: 11.421
Aantal inwoners jan 2010: 11.323
Aantal inwoners jan 2009: 11.585
Bevolking jan 2008: 10.958
Inwonersaantal 2007: 10.979
Inwonersaantal 2006: 11.005
Inwonersaantal 2005: 11.488
Inwonersaantal 2004: 11.590

Contact gemeente Laren

Eemnesserweg 19, 1251 NA LAREN NH (Postbus 71, 3755 ZH EEMNES)
Tel 035-7513444
E-mail: info@laren.nl
Website: www.laren.nl

+ meer informatie (aantal zetels en ranking)

Gemeenteraadsverkiezingen

Politieke partij

2014

2010

2006

2002

1998

VVD

3

5

4

5

5

Larens Behoud

5

4

5

4

2

CDA

2

2

3

3

3

PvdA/D66/GroenLinks-Groep Werkersakkoord

-

-

-

3

5

Liberaal Laren

2

2

1

-

-

PvdA

1

1

2

-

-

D66

2

1

-

-

-

Aantal zetels gemeenteraad

15

15

15

15

15

 

Ranking langstzittende raadsleden
Liberaal Laren, Mevr. Jacqueline Timmerman-Hamers: 20 jaarD66, Dhr. Nico Wegter: 8 jaarLarens Behoud, Dhr. Bart Vos: 4 jaarCDA, Dhr. Erwin van den Berg: 4 jaarVVD, Mevr. Desirée Niekus: 4 jaarLiberaal de Jong, Dhr. Evert de Jong: 6 maanden

Pagina 1 van 3 (21 resultaten)

Dhr. Sean Bogaers

Functie: RaadslidPolitiek: Larens Behoud
Coalitie, aantal zetels: 6
In dienst sinds: september 2017 (12 maanden in dienst)

Dhr. Peter Calis

Functie: WethouderPolitiek: Larens Behoud
Coalitie, aantal zetels: 6
In dienst sinds: mei 2018 (4 maanden in dienst)
Portefeuille: Financiën, Recreatie / Toerisme, Subsidies, Economische ZakenToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Peter Calis heeft in zijn portefeuille: Financiën, Economische aangelegenheden en toerisme (BL), Digitale diensten, Evenementen, Subsidiebeleid en Larens Journaal.

Peter Calis is de 1e locoburgemeester.

Dhr. Johan de Bondt

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter VVD (2018-)
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)

Dhr. Evert de Jong

Functie: RaadslidPolitiek: Liberaal de Jong
Oppositie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)

Dhr. Hans Faas

Functie: RaadslidPolitiek: VVD
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: mei 2018 (4 maanden in dienst)

Mevr. Corry Holtslag

Functie: GriffierIn dienst sinds: mei 2017 (1 jaar, 4 maanden in dienst)

Dhr. Eric Hurink

Functie: RaadslidPolitiek: Larens Behoud
Coalitie, aantal zetels: 6
In dienst sinds: mei 2018 (4 maanden in dienst)

Mevr. Maria Klingenberg-Klinkhamer

Functie: RaadslidPolitiek: Liberaal Laren
Oppositie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: maart 2010 (8 jaar, 7 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:


Tot maart 2018 is Maria Klingenberg CDA-raadslid.

Tot 2014 was gemeenteraadslid Maria Klingenberg-Klinkhamer fractievoorzitter van het CDA in de gemeenteraad van Laren.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Maria Klingenberg-Klinkhamer (CDA) 372 voorkeurstemmen.

Maria Klingenberg-Klinkhamer was wethouder van Laren.


Dhr. Garmt Kolhorn

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: januari 2016 (2 jaar, 8 maanden in dienst)
Portefeuille: P&O, BedrijfsvoeringToelichting: De gemeentesecretaris heeft de algehele leiding over het ambtelijk apparaat in Laren. En is tevens de eerste raadsman van de burgemeester en het college. De gemeentesecretaris, Garmt Kolhorn, vormt hierdoor de schakel tussen de ambtenaren en het bestuur. Woont de vergaderingen van het college bij. Samen met de burgemeester ondertekent de gemeentesecretaris alle collegebesluiten namens het college van B & W Laren.

Mevr. Rinske Kruisinga

Functie: Waarnemend burgemeesterPolitiek: CDAIn dienst sinds: september 2017 (1 jaar, 3 dagen in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, P&O, Regionale samenwerking, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Rinske Kruisinga heeft in haar portefeuille: Personeel en Organisatie, Openbare Orde en Veiligheid, Algemene Bestuurlijke en Kabinetszaken, Burgerzaken, Regio Gooi & Vechtstreek, Communicatie en Bestuurlijke inrichting BEL.

Bestuursperiode 2017-2018
Rinske Kruisinga heeft in haar portefeuille: Personeel en Organisatie, Openbare Orde en Veiligheid, Algemene Bestuurlijke en Kabinetszaken, Burgerzaken, Regio Gooi & Vechtstreek, Communicatie en Bestuurlijke inrichting BEL.